Dat klopt, alleen de vermenigvuldigingsfactor is niet altijd hetzelfde. Dat hangt namelijk sterk af van welke kennis je deelt. En met wie je het deelt. En door welke personen en mediums.
Kennis wordt tegenwoordig massaal gedeeld op het internet en op de social media. Er zijn in de corporatiesector vele netwerken en platforms die bestaan omdat er kennis wordt gedeeld en uitgewisseld. Kennis lijkt macht. Maar in feite is kennis waardeloos als het niet door de juiste mensen op het juiste moment wordt ingezet.
Bij woningcorporaties zit enorm veel kennis. Helaas vaak niet toegankelijk, of in de hoofden van mensen die zich dat niet realiseren en het dus niet delen. Wat is dan de waarde van die kennis…
Kennis wordt pas waardevol als je in staat bent om die beschikbaar te krijgen op het juiste moment bij de juiste mensen en het dan pragmatisch te delen. Dat kan alleen als je in staat bent dat te signaleren en procesmatig te ontsluiten en toe te passen. Daarvoor heb je goede adviseurs, coaches en interim-managers.
Kennis is niets waard, de juiste mensen om die kennis te delen met anderen des te meer. Laten we die maar vermenigvuldigen!
Deze blog is geschreven door Carlo Muller (Eigenaar en coach FM Consultants) voor Corposcoop
Ga naar nieuwsarchief